Lure Head 3D

J7W1 Shinden Restoration 3D Design Tips

The Whole Life for 45min.

Posted by kikakuya on January 13, 2008

“Some serious lack was accepted by the first test flight. The huge reactionary torque with the engine which brings about sharp acceleration became an important problem especially in the defect. ” It seems that furthermore, shortage of the short length of a wing and vertical tail area was shown by this test flight. It completely became impossible to prepare a stable posture according to this cause, especially at the time of taking off and landing. Furthermore, it was considered that takeoff speed was 240km/h too high. It seems that moreover, an intense vibration of the drive axis from engine became the subject of an improvement.


The 2nd time and the 3rd supplementary examination flight was performed on August 6 and the 8th in 1945. In these three flight sum totals, Shinden flew for 45 minutes. The maximum altitude was recorded as 500m and the maximum speed was recorded as 260km/h. During the 2nd and the 3rd flight, the defect about the structure of wings was also newly clarified.
According to this document, Shinden required advanced operation technology of the pilot at the time of taking off and landing. That is, it is written that it was very important that it became clear that Shinden could not be controlled unless it is an excellent pilot. The fighter J7W1 Shinden of the phantom was sealed by the flight for only 45 minutes, holding many improvement matters. War of Japan and the United States became a conclusion one week afterward on August 15. Now, wreckage is sleeping to “The Paul E. Garber Preservation, Restoration, and Storage Facility.

Reference web : ИСТОРИЧЕСКИЙ СПРАВОЧНИК Кюсю J7W “Шинден”
[Extract]
Результаты первого полета были признаны удовлетворительными, однако выявились серьезные недостатки. Самым главным из них стал реактивный момент огромного винта при слишком резком ускорении. Сказывалась короткая база и недостаточная площадь вертикального оперения. Та же причина послужила возникновению сильного статического эффекта “косого обдува”, что приводило к полной невозможности триммирования на взлете и посадке. Также посадочная скорость 240 км в час была сочтена слишком высокой. Были зафиксированы значительные вибрации основного ведущего вала. 6-го и 8-го августа были совершены еще два испытательных полета, подтвердившие результаты. В общей сложности во всех трех полетах суммарно самолет налетал 45 минут. Максимальная высота, на которую была поднята машина – 500 м, максимальная скорость – 260 км в час. Во время второго и третьего полета были выявлены некоторые дефекты, связанные с конструкцией крыла. Здесь также стоит отметить, что на взлете и посадке самолет был очень требовательным к пилоту, поэтому летать на нем могли бы только высококвалифицированные летчики, которых в Японии оставались к концу войны буквально единицы.

Japanese is here.Add to Technorati Favorites

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: